Persbericht: Parkmobile vermindert parkeerstress en benzinekosten met feature Find & Park

Diemen, 13 augustus 2020 – Parkmobile, de nummer 1 parkeerapp in Nederland, introduceert de feature Find & Park in Amsterdam. De Parkmobile app toont nu de waarschijnlijkheid van een beschikbare parkeerplaats in een straat. Automobilisten ervaren door Find & Park minder stress en besparen tijd en brandstof omdat ze voor vertrek al zien waar de meeste kans op een beschikbare parkeerplaats is. Door de COVID-19 situatie is er tevens behoefte aan het vermijden van (parkeer)drukte, waar de nieuwe functionaliteit in voorziet.

Download persbericht

Nauwkeurige berekening op basis van data

Om de waarschijnlijkheid van een parkeerplaats zo nauwkeurig mogelijk te berekenen, combineert Parkmobile dynamische en statische data. De dynamische data worden verzameld door de zelfontwikkelde fleet-scanner sensoren op voertuigen die door de stad rijden en informatie verzamelen over de actuele parkeerbezetting. Deze dynamische data worden gecombineerd met statistische data, zoals verkeersregels en verkeersborden.

Tijdsbesparing en minder stress bij parkeren

Tweederde (66%) van de Nederlandse automobilisten* zegt last te hebben van stress bij het zoeken naar een parkeerplaats. Met Find & Park kunnen gebruikers bij hun vertrek of vlakbij hun bestemming zien waar de grootste kans is op een vrije parkeerplaats en wordt nodeloos rondrijden door de stad tot een minimum beperkt. Automobilisten kunnen hiermee dichtbij hun bestemming parkeren en drukke plekken vermijden, wat door de huidige COVID-19-situatie wordt gestimuleerd. Tegelijkertijd bespaart dit ook brandstof.

Persbericht Parkmobile Find & park

Uitrol feature in andere Nederlandse steden

Vanaf nu is de nieuwe feature beschikbaar voor alle Parkmobile-gebruikers in Amsterdam. Het bedrijf bereidt zich ook al voor op de uitrol naar andere steden met een hoge parkeerdruk.

Verminderen van milieuvervuiling

Uit internationaal onderzoek* blijkt dat het zoeken naar een parkeerplaats tot wel 30% bijdraagt aan de verkeersopstoppingen in een stad. Met de nieuwe feature helpt Parkmobile dit te verminderen.

“Iedereen kent het vervelende gevoel van het zoeken naar een parkeerplaats in een drukke stad. Met Find & Park maken we hier een einde aan.”

Esther van der Meer, Managing Director van Parkmobile in Nederland: “Iedereen kent het vervelende gevoel van het zoeken naar een parkeerplaats in een drukke stad. Met Find & Park maken we hier een einde aan. We helpen automobilisten bij het vinden van een vrije parkeerplek. Automobilisten rijden hierdoor minder rond in stedelijke gebieden, wat bijdraagt aan de CO2-reductie van een stad. Dit is bijvoorbeeld voor de gemeente Amsterdam een belangrijk punt op de politieke agenda richting een klimaatneutrale stad in 2050.”

* Bron: Traffic congestion metric, Connected Car Survey, Inrix, 2016

De app van Parkmobile is verkrijgbaar in de App Store en Google Play. Lees hier het nieuwsbericht voor consumenten.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Parkmobile

Parkmobile is onderdeel van PARK NOW Group, een toonaangevende aanbieder van mobiele betalingen voor parkeren. Met digitale parkeeroplossingen onder de merken PARK NOW, Parkmobile, RingGo en Park-line bedient de organisatie momenteel meer dan 40 miljoen gebruikers in meer dan 1.000 steden in Europa en Noord-Amerika. Het is de missie van de PARK NOW Group om steden schoner, gezonder en leefbaarder te maken. PARK NOW Group is onderdeel van YOUR NOW, de door BMW GmbH en Daimler AG opgerichte wereldwijde leider in mobiliteitsoplossingen.

Voor meer informatie, vragen of interviewverzoeken kunt u contact opnemen met:

Parkmobile

Masha Kodden, CMO Europe PARK NOW Group