Zo kunt u eenvoudig ieder gewenst voertuig parkeren via sms. Ook heeft u de mogelijkheid om met sms-parkeren een parkeeractie voor een bepaalde tijd te starten. Beschikt u over een zakelijk en privé account, dan geeft u in de sms zelf eenvoudig aan of het een privé of zakelijke parkeeractie betreft.
Hieronder vindt u een overzicht van de mogelijkheden van sms-parkeren met Parkmobile.
Parkeeractie aan- en afmelden – PM ZONE / Q
Een parkeeractie aanmelden voor onbepaalde tijd doet u door 'pm[spatie]zone' naar 4111 te sturen. Bijvoorbeeld 'pm 15251'. Bij terugkomst meld u uw parkeeractie af door simpelweg 'Q' naar 4111 te sturen. U ontvangt binnen enkele seconden een bevestiging met daarin een samenvatting van uw parkeerkosten.
Parkeeractie voor een bepaalde tijd – PM ZONE MINUTEN
U wilt een parkeeractie starten voor één uur. Dan stuurt u 'pm[spatie]zone[spatie]minuten' naar 4111. Bijvoorbeeld 'pm 12521 60'. U ontvangt binnen enkele seconden een ontvangstbevestiging. Na 60 minuten zal het systeem u automatisch afmelden.
Let op. U ontvangt geen herinneringsberichten tijdens deze actie ongeacht uw sms-profiel. Afhankelijk van uw sms-profiel ontvangt u een bericht ter herinnering aan de automatische beëindiging van uw parkeeractie.
Parkeeractie aanmelden bij meerdere kentekens in uw account
Heeft u meerdere kentekens in uw account? Stuur dan het juiste kenteken voor de betreffende parkeeractie mee in uw sms. Stuur 'pm[spatie]zone[spatie]kenteken' naar 4111. Bijvoorbeeld 'pm 15251 01PMG1'. Binnen enkele seconden ontvangt u een bevestiging dat u voor kenteken 01PMG1 een parkeeractie heeft gestart. Bij terugkomst stuurt u 'Q' naar 4111.
Parkeeractie aanmelden voor een ander voertuig
Rijdt u met iemand mee en wilt u de parkeerkosten betalen? Dat kan. In EasyPark steden waar ze op kenteken conrtoleren stuurt u het kenteken mee in uw bericht. Stuur 'pm[spatie]zone[spatie]kenteken' naar 4111. Bijvoorbeeld 'pm 15251 01PMG1'. Binnen enkele seconden ontvangt u een bevestiging dat u voor kenteken 01PMG1 een parkeeractie heeft gestart.
Bij terugkomst stuurt u 'Q' naar 4111.
Indien u wenst kunt u ook het aantal minuten toevoegen. Dan sms't u 'pm[spatie]zone[spatie]kenteken[spatie]minuten' naar 4111. Bijvoorbeeld 'pm 15251 01PMG1 60'.
Verschil aangeven tussen een zakelijk en particuliere parkeeractie
Heeft u zowel een zakelijk als privé account bij Parkmobile, dan kunt u in uw sms eenvoudig aangegeven of u zakelijk of privé wilt parkeren. Bij een zakelijke parkeeractie voegt u #Z toe aan uw sms. Voor een privé actie eindigt u uw bericht met #P.
Uw bericht ziet er dan als volgt uit voor een privé actie: 'pm[spatie]zone[spatie]#p'. Bijv 'pm 15251 #p'.
Voorwaarden sms-parkeren.
– U betaalt € 0,25 per ontvangen bericht, deze worden via uw EasyPark factuur verrekend.
– Voer uw kenteken in zonder spaties/streepjes.
– U staat alleen geparkeerd na een ontvangstbevestiging van Parkmobile. U ontvangt deze binnen enkele seconden na uw verzonden bericht.
– Indien u geen kenteken meestuurt in uw bericht zal het laatst gebruikte kenteken worden geactiveerd.
– SMS invoer is niet hoofdlettergevoelig.
Je hebt de EasyPark app nodig om binnen te rijden. Geen app? Geen toegang. Lees meer over hoe het werkt in de bevestigingsmail of op onze website.
Download de gratis EasyPark app voordat je gaat parkeren.