Contact

België | Hoe werkt mobiel parkeren als Nederlandse klant in België?

Je kunt met een Nederlands Parkmobile account eenvoudig parkeren in zowel Nederlandse als Belgische steden. Parkeren in België is alleen mogelijk via de Parkmobile parkeerapp (geen mogelijkheid tot het bellen/sms’en).*

Hoe werkt het?
1. Je opent de app en logt in met je Parkmobile account.
2. Heb je meerdere voertuigen? Selecteer dan het juiste voertuig.
3. Vervolgens kies je via de kaart de door jouw gewenste parkeerzone of je kiest uit de lijst met nabijgelegen zones.
4. Je drukt op start zoals je gewend bent.
5. Bij vertrek open je opnieuw de app en druk je op stop om de parkeeractie te stoppen.

Let op: Zonenummers in België bestaan uit letters en cijfers. Bijvoorbeeld: In het centrum van Lier is het zone nummer LRE1.

De parkeercontroleur ziet aan de hand van je kenteken dat je betaald geparkeerd staat via Parkmobile, net als in Nederlandse steden. Klik hier voor een overzicht van de Belgische steden waarbij je via de Parkmobile app je parkeeractie kunt starten.

*Parkeren via sms of bellen is helaas technisch niet mogelijk voor jou als Nederlandse klant in België. Met een Nederlands mobiel nummer is het niet mogelijk in het buitenland te sms’en naar een shortcode, zoals in het geval van Parkmobile 4111. Ook kun je niet je parkeeractie starten via bellen, omdat je bij de spraakcomputer geen letters kunt invoeren.

Feedback

Is uw vraag beantwoord?

Ja Beetje Nee
Bedankt voor je feedback
Bedankt voor je feedback. We helpen je graag verder. Neem hier contact met onze customer support afdeling op.
Bedankt voor je feedback. We helpen je graag verder. Neem hier contact met onze customer support afdeling op.
Er is iets verkeerd gegaan. Probeer het later nogmaals.
Helpdesk
Terug Alle vragen
Opnieuw zoeken