Contact

Hoe herken en voorkom ik fraude?

Soms zullen mensen zich voor doen als ons om gevoelige informatie te verkrijgen of om geld te stelen. Wij kunnen dit niet stoppen maar wij kunnen je wel helpen met het herkennen van zulke acties (bijvoorbeeld phishing e-mails) om zo eventuele schade te voorkomen.

Hoe herken je fraude?

  • Vragen om accountgegevens: Vaak proberen dieven/hackers via phishingberichten aan je inloggegevens te komen. Denk aan een e-mail of telefoontje vanuit Parkmobile waarin er gevraagd wordt naar jouw gegevens. Onthoud dat Parkmobile nooit zal vragen om gevoelige informatie zoals je bankgegevens of je Parkmobile inloggegevens.
  • Vragen om geld: Alle kosten die je maakt bij Parkmobile worden in een maandelijkse factuur verwerkt. We zullen dus nooit vragen om extra geld over te maken. Een uitzondering op de regel is wanneer wij een bedrag niet hebben kunnen incasseren en wij genoodzaakt zijn je account (tijdelijk) te blokkeren. In dit geval sturen wij een e-mail vanuit @parkmobile.com met een link die direct naar iDEAL verwijst.
    Ben je niet zeker of de e-mail nep of echt van ons is? Neem bij twijfel altijd direct contact met ons op via de onderstaande contactgegevens.
  • Diefstal account: Maakt er iemand gebruik van je account die daar geen toestemming voor heeft? Meld dit dan direct bij de klantenservice.
  • Nep e-mail herkennen: Het bericht lijkt op een bericht van Parkmobile maar is niet door Parkmobile verzonden. Wij versturen altijd e-mails van adressen die eindigen op @parkmobile.com of @parkmobile.nl.
    Phishing e-mails gebruiken vaak e-mails die betrouwbaar moeten overkomen, maar net niet kloppen. Bijvoorbeeld: facturatie@no-replyparkmobiel.net of no-reply@park-mobiel.com.In dit soort e-mails staan ook vaak veel spelfouten en/of links die niet naar onze website verwijzen. Dit laatste kun je controleren door met je muis over de link te gaan (zie afbeelding hieronder bij 1 – niet klikken) en in de pop-up (2) zie je waar het webadres je echt naartoe brengt.

Phishing mail herkennen

  • Social media: Valse berichten kunnen ook via social media verspreid worden. Controleer daarom of de berichten op social media echt van onze Facebook, Instagram en Twitter komen. Deze links vind je onderaan deze pagina.
  • Vormgeving: Alle e-mails van Parkmobile worden met onze kleuren en ons logo verstuurd.  Maar ook dit zou gekopieerd kunnen worden, dus let op de bovenstaande punten.

Fraude geconstateerd? Meld het ons!

Ook als je iets verdachts ziet en twijfelt, stellen wij het heel erg op prijs als je dit met ons deelt. Je kan daarvoor altijd contact opnemen met de klantenservice:

  • Telefoon: 0900-666 5 666 (lokaal tarief)
  • WhatsApp: 06-11776777 (ma t/m vr 9.00-17.00 uur)
  • E-mail:helpdesk@parkmobile.nl

Wij helpen je graag en zullen alles eraan doen om je weer zonder zorgen de weg op te krijgen.

Extra tip: Zorg dat je anti-virus scanner altijd up-to-date is en regelmatig een volledige scan uitvoert

Feedback

Is uw vraag beantwoord?

Ja Beetje Nee
Bedankt voor je feedback
Bedankt voor je feedback. We helpen je graag verder. Neem hier contact met onze customer support afdeling op.
Bedankt voor je feedback. We helpen je graag verder. Neem hier contact met onze customer support afdeling op.
Er is iets verkeerd gegaan. Probeer het later nogmaals.
Helpdesk
Terug Alle vragen
Opnieuw zoeken