Hoe start en stop ik een parkeeractie zonder app?
Geen smartphone? Geen probleem. Je kunt je parkeeractie met EasyPark op meerder manieren starten en stoppen. Ook handig bij problemen met de app of je verbinding. Het starten en stoppen van je parkeeractie kan door te bellen, sms’en of via Mijn Parkmobile.
Hoe start en stop ik een parkeeractie door te bellen?
- Parkeer je auto in een parkeerzone in één van de bij EasyPark aangesloten steden in Nederland. Alle locaties vind je hier.
- Bel 020 799 0000 (lokaal tarief) en toets de parkeerzone in om de parkeeractie te starten. De parkeerzone vind je op de parkeerautomaat en/of het zonebord. Na bevestiging sta je aangemeld. Tip: sla het nummer op in je telefoon.
- Bij terugkomst bel je weer 020 799 0000 om de parkeeractie te stoppen. Wacht op een bevestiging en hang niet vroegtijdig op.
- Betalen doe je achteraf. EasyPark rekent elke maand met je af via automatische incasso of creditcard.
Hoe start en stop ik een parkeeractie via sms?
- Parkeer je auto in een parkeerzone in één van de bij EasyPark aangesloten steden in Nederland of België. Alle locaties vind je hier.
- Sms ‘pm[spatie][zone]’ naar 4111 om je parkeeractie te starten. Bijvoorbeeld ‘pm 172’.* De parkeerzone vind je op de parkeerautomaat en/of het zonebord. Gebruik je meerdere kentekens of zowel een zakelijk als privé-account? Vermeld dan ook je kenteken (lees hier hoe).
- Bij terugkomst stuur je ‘Q’ naar 4111* om je parkeeractie te stoppen
- Betalen doe je achteraf. EasyPark rekent elke maand met je af via automatische incasso of creditcard.
* Je ontvangt altijd een bevestiging van je actie per sms (kosten: €0,27 per ontvangen bericht). Lees alles over parkeren via sms hier.
Hoe start en stop ik een parkeeractie via Mijn Parkmobile?
Gebruik je een tablet of computer? Dan kun je ook je parkeeracties starten en stoppen via Mijn Parkmobile. Log in en navigeer naar Parkeeracties > Direct parkeren om parkeeracties te beheren.