help

Wie is verantwoordelijk voor een doorgelopen parkeeractie?
24 april 2017

Parkmobile was 24 april uitgenodigd om aan te schuiven bij het consumentenprogramma Radar van AVROTROS. Aanleiding hiervoor waren een tweetal klachten. Enerzijds een parkeeractie die ongewenst is doorgelopen en anderzijds een parkeeractie die ongewenst is gestart. Wie is verantwoordelijk voor het correct starten en/of stoppen van een parkeeractie? Parkmobile of de gebruiker?

Direct naar de meestgestelde vragen? Klik hier.

Het is natuurlijk ontzettend frustrerend om te betalen voor de tijd waarin je niet geparkeerd stond. Hoe hard baal je als je €10 in de automaat gooit om een dag te parkeren en je parkeert er uiteindelijk maar een halve dag? Of erger: een parkeerboete ontvangt, omdat je net te laat was bij je auto? Dat is precies de reden waarom Parkmobile in het leven is geroepen: jij bepaalt wanneer je een parkeeractie start en stopt en je betaalt alleen voor de werkelijk geparkeerde tijd.

Wat biedt Parkmobile?

Parkmobile betaalt voor jou parkeergeld aan gemeenten, berekend op de tijd die jij hebt aangegeven dat je geparkeerd stond. Dit kan via de parkeerapp, bellen of sms. Dat scheelt frustratie bij de parkeermeter met kleingeld of pinpas. En het is maar eén klik via je mobiele telefoon, waar we tegenwoordig toch al alles mee doen. Aan het eind van de maand rekent Parkmobile de parkeerkosten met je af via automatische incasso of creditcard.

Parkeerherinneringen

  1. Herinneringen via sms, e-mail of push:

Standaard sturen we je een sms ter herinnering aan je parkeeractie, maar je kunt ook kiezen een herinnering via pushnotificatie of e-mail te ontvangen. Het voordeel van sms is dat deze niet afhankelijk is van een stabiele internetverbinding.

  1. Instellen van een maximale eindtijd:

Wanneer je weet hoelang je afspraak duurt, kun je ook een eindtijd instellen. Dan hoef je helemaal niet meer te denken aan je parkeeractie.

Hoe werkt Parkmobile?

Het enige wat we van jou vragen is om zelf de juiste start- en stoptijd door te geven en de bevestiging hiervan af te wachten. Doe nooit een veronderstelling of aanname dat een parkeeractie is gestart of gestopt. De werking van onze dienst is afhankelijk van de verschillende factoren buiten ons systeem. Denk bijvoorbeeld aan een stabiele internetverbinding of de laatste versie van het besturingssysteem van je telefoon. Zowel een correct gestarte als gestopte parkeeractie via de parkeerapp vind je terug in de parkeerhistorie. Daarnaast biedt Parkmobile alternatieven als de internetverbinding niet toereikend is. Via sms (4111) en bellen (020 799 0000) ontvang je altijd een bevestiging van het starten en/of stoppen van je parkeeractie. Ook als je je parkeeractie start via de parkeerapp, kun je deze stoppen via bellen of sms. En visa versa.

Maar waarom stopt de parkeeractie dan niet automatisch?

Zolang de parkeeractie is gekoppeld aan jouw mobiele telefoon en niet aan de locatiebepaling van je auto, kunnen we een parkeeractie niet automatisch stoppen. Sinds februari dit jaar kun je jouw Parkmobile account wel al koppelen aan de Mijn Volkswagen app. Door via de Mijn Volkswagen app in te loggen met Parkmobile, wordt de parkeeractie gekoppeld aan de locatie van je auto. Zodra je wegrijdt van de parkeerplek, wordt de parkeeractie dan ook automatisch gestopt. Deze functionaliteit is ook beschikbaar via de Mijn SEAT app en de Mijn SKODA app.
We zijn continu in gesprek met gemeenten en autofabrikanten om dit soort ontwikkelingen mogelijk te maken en jij nergens meer aan hoeft te denken. Parkmobile staat in dienst van jou!

Krijg ik wel mijn geld terug?

Parkeergeld betreft gemeentelijke belastingen. Parkmobile heeft dan ook geen baat bij hogere parkeergelden. Parkmobile vraagt enkel €0,25 transactiekosten per parkeeractie of €2 zonder losse transactiekosten, zodat jij gebruik kunt maken van deze dienst. Wanneer het gaat om een doorgelopen parkeeractie die je bent vergeten of vanwege een hapering in je internetverbinding niet correct is gestopt, kunnen we helaas niets terugbetalen. We bieden tal van mogelijkheden om vergeten te voorkomen en het enige wat we jou als gebruiker vragen is het controleren van het starten en stoppen van je actie. Maak bij twijfel gebruik van sms of bellen zeker te weten dat jouw parkeeractie correct is gestart en/of gestopt.

Zie ook de meestgestelde vragen naar aanleiding van Parkmobile bij Radar.

–Update 25 april 2017–

Naar aanleiding van de uitzending van gisteravond hebben we een extra reactie met uitleg over doorgelopen parkeeracties geplaatst.

Zo parkeer jij goedkoop bij de Rollende keukens

19 mei 2017

Van 24 mei tot en met 28 mei vindt alweer de tiende editie van het foodfestival Rollende Keukens plaats. Ook dit jaar zal het Westergasterrein worden overgenomen door talloze foodtrucks. Tijdens het Hemelvaartsweekend kun je opnieuw genieten van bijzondere en overheerlijke gerechten uit alle landen en windstreken. Kom je met de auto? Parkmobile biedt een…

Lees verder
delen

Parkeer, slim, voordelig en makkelijk in Aarlen

11 mei 2017

Vanaf mei is het mogelijk om mobiel te parkeren in Aarlen. Overal waar betaald parkeren geld in Aarlen is het mogelijk om met Parkmobile te betalen. Ontdek het oude Aarlen Aarlen is een van de mooie steden die de Ardennen te bieden heeft. Dit oude stadscentrum met vele oude straten en mooie klassieke gebouwen geven…

Lees verder
delen

Win kaarten voor de Holland Festival Proms

08 mei 2017

Win 3×2 vrijkaarten voor de Holland Festival Proms Het Festivalseizoen is weer begonnen. Kris kras door Nederland ploppen mobiele cateraars en podia als paddenstoelen uit de grond. Zeker in de grote steden. Bezoek je in juni het Holland Festival in Amsterdam? Met Parkmobile maak jij kans op vrijkaarten. Hoe? Klik hier. Holland Festival is een…

Lees verder
delen

Wie is verantwoordelijk voor een doorgelopen parkeeractie?

24 april 2017

Parkmobile was 24 april uitgenodigd om aan te schuiven bij het consumentenprogramma Radar van AVROTROS. Aanleiding hiervoor waren een tweetal klachten. Enerzijds een parkeeractie die ongewenst is doorgelopen en anderzijds een parkeeractie die ongewenst is gestart. Wie is verantwoordelijk voor het correct starten en/of stoppen van een parkeeractie? Parkmobile of de gebruiker? Direct naar de…

Lees verder
delen

Met Parkmobile naar de Markthal in Rotterdam

20 april 2017

Nederlands grootste overdekte marktvloer vind je in het centrum van Rotterdam: de Markthal. Winkelen, wonen, rondstruinen, maar vooral ook proeven. En dat allemaal onder één boog. Sinds 2014 kan dit architectonisch hoogstandje beschouwd worden als het kloppende culinaire en culturele hart van het ‘nieuwe’ Rotterdam. Parkeren bij de Markthal Rotterdam Start met Parkmobile eenvoudig jouw…

Lees verder
delen