help

Wie is verantwoordelijk voor een doorgelopen parkeeractie?
24 april 2017

Parkmobile was 24 april uitgenodigd om aan te schuiven bij het consumentenprogramma Radar van AVROTROS. Aanleiding hiervoor waren een tweetal klachten. Enerzijds een parkeeractie die ongewenst is doorgelopen en anderzijds een parkeeractie die ongewenst is gestart. Wie is verantwoordelijk voor het correct starten en/of stoppen van een parkeeractie? Parkmobile of de gebruiker?

Direct naar de meestgestelde vragen? Klik hier.

Het is natuurlijk ontzettend frustrerend om te betalen voor de tijd waarin je niet geparkeerd stond. Hoe hard baal je als je €10 in de automaat gooit om een dag te parkeren en je parkeert er uiteindelijk maar een halve dag? Of erger: een parkeerboete ontvangt, omdat je net te laat was bij je auto? Dat is precies de reden waarom Parkmobile in het leven is geroepen: jij bepaalt wanneer je een parkeeractie start en stopt en je betaalt alleen voor de werkelijk geparkeerde tijd.

Wat biedt Parkmobile?

Parkmobile betaalt voor jou parkeergeld aan gemeenten, berekend op de tijd die jij hebt aangegeven dat je geparkeerd stond. Dit kan via de parkeerapp, bellen of sms. Dat scheelt frustratie bij de parkeermeter met kleingeld of pinpas. En het is maar eén klik via je mobiele telefoon, waar we tegenwoordig toch al alles mee doen. Aan het eind van de maand rekent Parkmobile de parkeerkosten met je af via automatische incasso of creditcard.

Parkeerherinneringen

  1. Herinneringen via sms, e-mail of push:

Standaard sturen we je een sms ter herinnering aan je parkeeractie, maar je kunt ook kiezen een herinnering via pushnotificatie of e-mail te ontvangen. Het voordeel van sms is dat deze niet afhankelijk is van een stabiele internetverbinding.

  1. Instellen van een maximale eindtijd:

Wanneer je weet hoelang je afspraak duurt, kun je ook een eindtijd instellen. Dan hoef je helemaal niet meer te denken aan je parkeeractie.

Hoe werkt Parkmobile?

Het enige wat we van jou vragen is om zelf de juiste start- en stoptijd door te geven en de bevestiging hiervan af te wachten. Doe nooit een veronderstelling of aanname dat een parkeeractie is gestart of gestopt. De werking van onze dienst is afhankelijk van de verschillende factoren buiten ons systeem. Denk bijvoorbeeld aan een stabiele internetverbinding of de laatste versie van het besturingssysteem van je telefoon. Zowel een correct gestarte als gestopte parkeeractie via de parkeerapp vind je terug in de parkeerhistorie. Daarnaast biedt Parkmobile alternatieven als de internetverbinding niet toereikend is. Via sms (4111) en bellen (020 799 0000) ontvang je altijd een bevestiging van het starten en/of stoppen van je parkeeractie. Ook als je je parkeeractie start via de parkeerapp, kun je deze stoppen via bellen of sms. En visa versa.

Maar waarom stopt de parkeeractie dan niet automatisch?

Zolang de parkeeractie is gekoppeld aan jouw mobiele telefoon en niet aan de locatiebepaling van je auto, kunnen we een parkeeractie niet automatisch stoppen. Sinds februari dit jaar kun je jouw Parkmobile account wel al koppelen aan de Mijn Volkswagen app. Door via de Mijn Volkswagen app in te loggen met Parkmobile, wordt de parkeeractie gekoppeld aan de locatie van je auto. Zodra je wegrijdt van de parkeerplek, wordt de parkeeractie dan ook automatisch gestopt. Deze functionaliteit is ook beschikbaar via de Mijn SEAT app en de Mijn SKODA app.
We zijn continu in gesprek met gemeenten en autofabrikanten om dit soort ontwikkelingen mogelijk te maken en jij nergens meer aan hoeft te denken. Parkmobile staat in dienst van jou!

Krijg ik wel mijn geld terug?

Parkeergeld betreft gemeentelijke belastingen. Parkmobile heeft dan ook geen baat bij hogere parkeergelden. Parkmobile vraagt enkel €0,27 transactiekosten per parkeeractie of €2 zonder losse transactiekosten, zodat jij gebruik kunt maken van deze dienst. Wanneer het gaat om een doorgelopen parkeeractie die je bent vergeten of vanwege een hapering in je internetverbinding niet correct is gestopt, kunnen we helaas niets terugbetalen. We bieden tal van mogelijkheden om vergeten te voorkomen en het enige wat we jou als gebruiker vragen is het controleren van het starten en stoppen van je actie. Maak bij twijfel gebruik van sms of bellen zeker te weten dat jouw parkeeractie correct is gestart en/of gestopt.

Zie ook de meestgestelde vragen naar aanleiding van Parkmobile bij Radar.

–Update 25 april 2017–

Naar aanleiding van de uitzending van gisteravond hebben we een extra reactie met uitleg over doorgelopen parkeeracties geplaatst.

Per 3 april 2018 veranderen onze tarieven

26 maart 2018

Vanaf 3 april betaal je €0,27 per parkeeractie. Door een veranderende markt en nieuwe wet- en regelgeving passen wij voor het eerst na 18 jaar de tarieven aan. We zijn nog steeds de voordeligste aanbieder van mobiel parkeren waarmee je overal parkeert in Nederland en België. Bij Parkmobile zit je goed Parkmobile is de meestgebruikte…

Lees verder
delen

Parkmobile grote winnaar Intertraffic Awards 2018

21 maart 2018

Met trots ontvingen we tijdens de Award Ceremony van Intertraffic 2018 in Amsterdam de Overall Innovation Award voor onze innovaties op het gebied van mobiliteit. Bovendien werden we ook als winnaar uitgeroepen in de categorie Smart Mobility. Intertraffic is ’s werelds grootste beurs op het gebied van verkeers- en mobiliteitstechnologie.   Uit meer dan 60…

Lees verder
delen

Klaar voor het voorjaar

13 maart 2018

Afgelopen weken had de auto het nog zwaar te voorduren: in een week tijd ging de temperatuur van -8 naar +10. Daarbij ging het nodige zout over en onder je auto. Nu ook de temperaturen weer stijgen en we de lente in de lucht ruiken, geeft Parkmobile je 7 tips om goed voorbereid op weg…

Lees verder
delen

Tariefwijziging ParkBee locaties


Per 12 en 19 maart wijzigen de tarieven van enkele ParkBee locaties. Bekijk hieronder het overzicht van locaties met de gewijzigde tarieven. Klik hier voor een overzicht van alle ParkBee locaties.  Stad ParkBee locatie  Per 24 uur   Piek uurtarief   Dal uurtarief  Datum tariefwijziging Amsterdam ParkBee(26856): Diemen Zuid  €  10,00  €              2,00  €            2,00 12-3 Amsterdam…

Lees verder
delen

NIEUW: vergeet je parkeeractie niet met de GPS-herinnering


Betaal alleen voor de tijd die je werkelijk geparkeerd staat. Dat is slechts een van de voordelen van mobiel app parkeren met Parkmobile. Door handige herinneringen via sms, e-mail en pushbericht ben je altijd op de hoogte van je parkeeractie. Parkmobile maakt dit binnenkort nog eenvoudiger. Eind maart lanceren we een slimme en handige herinnering…

Lees verder
delen