help

Wie is verantwoordelijk voor een doorgelopen parkeeractie?
24 april 2017

Parkmobile was 24 april uitgenodigd om aan te schuiven bij het consumentenprogramma Radar van AVROTROS. Aanleiding hiervoor waren een tweetal klachten. Enerzijds een parkeeractie die ongewenst is doorgelopen en anderzijds een parkeeractie die ongewenst is gestart. Wie is verantwoordelijk voor het correct starten en/of stoppen van een parkeeractie? Parkmobile of de gebruiker?

Direct naar de meestgestelde vragen? Klik hier.

Het is natuurlijk ontzettend frustrerend om te betalen voor de tijd waarin je niet geparkeerd stond. Hoe hard baal je als je €10 in de automaat gooit om een dag te parkeren en je parkeert er uiteindelijk maar een halve dag? Of erger: een parkeerboete ontvangt, omdat je net te laat was bij je auto? Dat is precies de reden waarom Parkmobile in het leven is geroepen: jij bepaalt wanneer je een parkeeractie start en stopt en je betaalt alleen voor de werkelijk geparkeerde tijd.

Wat biedt Parkmobile?

Parkmobile betaalt voor jou parkeergeld aan gemeenten, berekend op de tijd die jij hebt aangegeven dat je geparkeerd stond. Dit kan via de parkeerapp, bellen of sms. Dat scheelt frustratie bij de parkeermeter met kleingeld of pinpas. En het is maar eén klik via je mobiele telefoon, waar we tegenwoordig toch al alles mee doen. Aan het eind van de maand rekent Parkmobile de parkeerkosten met je af via automatische incasso of creditcard.

Parkeerherinneringen

  1. Herinneringen via sms, e-mail of push:

Standaard sturen we je een sms ter herinnering aan je parkeeractie, maar je kunt ook kiezen een herinnering via pushnotificatie of e-mail te ontvangen. Het voordeel van sms is dat deze niet afhankelijk is van een stabiele internetverbinding.

  1. Instellen van een maximale eindtijd:

Wanneer je weet hoelang je afspraak duurt, kun je ook een eindtijd instellen. Dan hoef je helemaal niet meer te denken aan je parkeeractie.

Hoe werkt Parkmobile?

Het enige wat we van jou vragen is om zelf de juiste start- en stoptijd door te geven en de bevestiging hiervan af te wachten. Doe nooit een veronderstelling of aanname dat een parkeeractie is gestart of gestopt. De werking van onze dienst is afhankelijk van de verschillende factoren buiten ons systeem. Denk bijvoorbeeld aan een stabiele internetverbinding of de laatste versie van het besturingssysteem van je telefoon. Zowel een correct gestarte als gestopte parkeeractie via de parkeerapp vind je terug in de parkeerhistorie. Daarnaast biedt Parkmobile alternatieven als de internetverbinding niet toereikend is. Via sms (4111) en bellen (020 799 0000) ontvang je altijd een bevestiging van het starten en/of stoppen van je parkeeractie. Ook als je je parkeeractie start via de parkeerapp, kun je deze stoppen via bellen of sms. En visa versa.

Maar waarom stopt de parkeeractie dan niet automatisch?

Zolang de parkeeractie is gekoppeld aan jouw mobiele telefoon en niet aan de locatiebepaling van je auto, kunnen we een parkeeractie niet automatisch stoppen. Sinds februari dit jaar kun je jouw Parkmobile account wel al koppelen aan de Mijn Volkswagen app. Door via de Mijn Volkswagen app in te loggen met Parkmobile, wordt de parkeeractie gekoppeld aan de locatie van je auto. Zodra je wegrijdt van de parkeerplek, wordt de parkeeractie dan ook automatisch gestopt. Deze functionaliteit is ook beschikbaar via de Mijn SEAT app en de Mijn SKODA app.
We zijn continu in gesprek met gemeenten en autofabrikanten om dit soort ontwikkelingen mogelijk te maken en jij nergens meer aan hoeft te denken. Parkmobile staat in dienst van jou!

Krijg ik wel mijn geld terug?

Parkeergeld betreft gemeentelijke belastingen. Parkmobile heeft dan ook geen baat bij hogere parkeergelden. Parkmobile vraagt enkel €0,25 transactiekosten per parkeeractie of €2 zonder losse transactiekosten, zodat jij gebruik kunt maken van deze dienst. Wanneer het gaat om een doorgelopen parkeeractie die je bent vergeten of vanwege een hapering in je internetverbinding niet correct is gestopt, kunnen we helaas niets terugbetalen. We bieden tal van mogelijkheden om vergeten te voorkomen en het enige wat we jou als gebruiker vragen is het controleren van het starten en stoppen van je actie. Maak bij twijfel gebruik van sms of bellen zeker te weten dat jouw parkeeractie correct is gestart en/of gestopt.

Zie ook de meestgestelde vragen naar aanleiding van Parkmobile bij Radar.

–Update 25 april 2017–

Naar aanleiding van de uitzending van gisteravond hebben we een extra reactie met uitleg over doorgelopen parkeeracties geplaatst.

Marc de Vries nieuwe CEO de Parkmobile Group, Europa.

20 september 2017

Marc de Vries neemt de rol van CEO van de Parkmobile Group, Europa over. Na 14 jaar bij Parkmobile heeft Marius Koerselman besloten terug te treden als CEO. Onder leiding van Marius Koerselman is Parkmobile in Nederland en het Verenigd Koninkrijk uitgegroeid tot absolute marktleider op het gebied van mobiele parkeerbetalingen. Daarnaast heeft Marius Koerselman…

Lees verder
delen

Phishing mail kan Parkmobile gebruikers raken

18 september 2017

Op dit moment zijn er fraudeurs actief die je mogelijk benaderen via e-mail. Deze fraudeurs proberen je via deze wijze een bedrag te laten overmaken dat door hen wordt geïncasseerd. Wat is er aan de hand? Deze criminelen proberen via de zogenaamde phishing mails geld te incasseren door zich voor te doen als Parkmobile. In…

Lees verder
delen

Mobiel parkeren met Parkmobile nu ook in Harderwijk

31 augustus 2017

NIEUW! Nu ook in mobiel parkeren via Parkmobile in Harderwijk. Betaald parkeren via Parkmobile kan vanaf 1 september ook eenvoudig in gemeente Harderwijk. Binnen deze gemeente is betaald parkeren van toepassing in Harderwijk. Parkeercontrole is op basis van je kenteken. Waarom parkeren met Parkmobile in Harderwijk? Eenvoudig parkeren via app, bellen of sms; Betaal per…

Lees verder
delen

HELP! Hoe overleef ik file- en parkeerstress? Wij geven je 7 tips.

24 augustus 2017

Langzaam keert Nederland weer terug van vakantie. En dit is ook te merken op de wegen. Waar de fileberichten tijdens de zomervakantie overgeslagen konden worden, moet je nu tijdens de ochtend- en avondspits opletten dat je niet meteen de file inrijdt. En moet jij voor je werk vaak in de stad zijn? Dan is de…

Lees verder
delen

Slim, veilig en voordelig mobiel parkeren in gemeente Waterland met Parkmobile

11 augustus 2017

NIEUW! Nu ook in mobiel parkeren via Parkmobile in Marken. Betaald parkeren via Parkmobile kan vanaf 11 augustus ook eenvoudig in gemeente Waterland. Binnen deze gemeente is betaald parkeren van toepassing in Marken. Parkeercontrole is op basis van je kenteken. Waarom parkeren met Parkmobile in Marken? Eenvoudig parkeren via app, bellen of sms; Betaal per…

Lees verder
delen